Σελίδες

Κυριακή 31 Μαρτίου 2013

ΣΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΗ Η BUNDESBANK ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ...

ΣΕ ΕΠΙΦΥΛΑΚΗ Η BUNDESBANK ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ...

Σιωπηρός συναγερμός στην Budesbank για τις γερμανικές τράπεζες

«Τρίζουν» τα θεμέλια πολλών μεγάλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων της Γερμανίας λόγω της έκθεσής τους στη ναυτιλία, η οποία από το 2009 έχει βυθιστεί σε βαθιά και παρατεταμένη κρίση...

Ο οίκος Moodys εκτιμά ότι η έκθεση των 10 μεγαλύτερων τραπεζών στη ναυτιλία ανέρχεται στα 98 δισ. ευρώ γεγονός το οποίο εδώ και λίγους μήνες έχει σημάνει συναγερμό τόσο στη Bundesbank όσο και στην ομοσπονδιακή αρχή οικονομικής εποπτείας BaFin. Το ποσό αυτό είναι, σύμφωνα με τον αμερικανικό οίκο αξιολόγησης, αθροιστικά υπερδιπλάσιο σε σχέση με την έκθεση που υπάρχει στα ομολογά της Ελλάδας, της Ιταλίας, την Ιρλανδίας, της Πορτογαλίας και της Ισπανίας.
Mέλος του διοικητικού συμβουλίου της κεντρικής τράπεζας της Γερμανίας, ο Andreas Dombret προειδοποίησε τον Φεβρουάριο ότι η κρίση στη ναυτιλία αποτελεί σημαντικό κίνδυνο για το τραπεζικό σύστημα. Ηδη οι δύο μεγαλύτερες γερμανικές τράπεζες στη ναυτιλία, η HSH Nordbank και η Commerzbank έχουν τεθεί κάτω από τη στενή εποπτεία τόσο της Budesbank όσο και του Bafin.
Η Commerzbank το 2012 απορρόφησε την άλλη μεγάλη γερμανική τράπεζα την Deutsche Shiffsbank και στη συνέχεια έκλεισε το ναυτιλιακό της κομμάτι, το οποίο έκτοτε αγωνίζεται να πουλήσει χωρίς αποτέλεσμα.
Από την άλλη πλευρά η HSH Nordbank παραμένει στη ναυτιλία, άλλα αναγκάστηκε να ζητήσει και να λάβει κρατική βοήθεια ύψους 1,3 δισ. ευρώ από το κρατίδιο Schleswing Holstein το οποίο είναι μέτοχός της προκειμένου να αντιμετωπίσει τις πιέσεις που δέχεται από την κρίση στη ναυτιλία και να καλύψει τις κεφαλαιακές της ανάγκες που προκύπτουν από τα επισφαλή δάνεια.
Φορολογικοί Παράδεισοι
Τα περίφημα γερμανικά πολυμετοχικά KG Funds αποτελούν, σύμφωνα με αναλυτές, τη μεγαλύτερη ίσως «πληγή» για τις γερμανικές τράπεζες. Οι επιχειρηματικές αυτές οντότητες δημιουργήθηκαν στη δεκαετία του '70, αλλά διογκώθηκαν προς το τέλος της δεκαετίας του '90 μαζί με την άνοδο της ναυτιλίας.
Τα KG Funds λειτουργούν στην καρδιά της αυστηρής Γερμανίας ως αναγνωρισμένοι «φορολογικοί παράδεισοι». Οι επενδύσεις σε αυτά είναι αφορολόγητες. Τις μέρες της ναυτιλιακής άνθησης χιλιάδες Γερμανοί, με οικονομική επιφάνεια, γιατροί, δικηγόροι, επιχειρηματίες, μηχανικοί, έσπευσαν να βάλουν εκεί χρήματα έχοντας το πλεονέκτημα της μη φορολόγησης και των υψηλών αποδόσεων.
Τα funds αυτά, έσπευσαν να αγοράσουν και κυρίως να ναυπηγήσουν εκατοντάδες πλοία σε υψηλές τιμές λαμβάνοντας παράλληλα άφθονα δάνεια από τις γερμανικές τράπεζες. Όμως το 2008 η «φούσκα» των αξιών των πλοίων έσπασε ξαφνικά και από το 2009 και η ίδια η ναυτιλία μπήκε στην περιπέτεια της κρίσης από την οποία είναι άγνωστο ακόμα πότε θα εξέλθει.
Ολα αυτά τα πλοία σήμερα έχουν χάσει έως και το 70% της αξίας τους και έχουν «σπάσει» κάθε πρόβλεψη των δανειακών τους συμβάσεων. Πρόκειται για μία καταστροφή την οποία τα KG Funds αδυνατούν να διαχειριστούν διότι δεν έχουν την τεχνογνωσία του εφοπλιστή. Τα πλοία τους έχουν βγει στην αγορά για να πωληθούν, αρκετά έχουν αγοραστεί από Έλληνες αλλά είναι τέτοιος ο αριθμός τους που η κατάσταση είναι δύσκολα διαχειρίσιμη ακόμα και από τους μεθοδικούς Γερμανούς.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Print Friendly and PDF